نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، شین هوا در این گزارش آورده است: تحریم این بانك چینی با اتهام تامین خدمات مالی برای بانك های ایرانی، اقدامی بسیار غیرسازنده و گستاخانه است كه روابط اقتصادی عادی بین چین و آمریكا را مختل خواهد كرد.

این گزارش می افزاید: دولت آمریكا بر اساس قوانین داخلی خود با كشورهای دیگر تعامل می كند و برای دیگران جریمه در نظر می گیرد اما این نهایت گستاخی است.

شین هوا ادامه می دهد: فعالیت های اقتصادی بین این بانك و شش بانك ایرانی كاملا مطابق با قوانین مالی دنیا بوده و استاندارد است و هیچ قانونی را نقض نمی كند.

این منبع رسمی تصریح كرد، همكاری های چین و ایران در زمینه های اقتصادی ، تجاری و انرژی شفاف ، مشروع و سازنده است و اصلا به برنامه هسته ای ارتباطی پیدا نمی كند و تهدیدی برای دیگران نیست.

شین هوا هشدار داده است كه این كار آمریكا می تواند نتایج دور اخیر مذاكرات راهبردی چین و آمریكا را دستخوش تاثیرات منفی كرده و به مناسبات دو كشور لطمه زده و برای توسعه همكاری های مانع ایجاد كند.

خبرگزاری چین تاكید كرد: تاریخ نشان داده تحریم های آمریكا علیه ایران نه فقط ثمری نداشته بلكه تنش ها در روابط واشنگتن و تهران را افزوده است.

شین هوا افزود كه اگر آمریكا به دنبال راه حل مساعد و مناسبی برای موضوع هسته ای ایران باشد می تواند روی كمك چین حساب كند اما پكن با تحریم های یكجانبه آن كشور همراه نخواهد شد.

این خبرگزاری در گزارش خود به آمریكا توصیه كرده تا اوضاع بدتر از این نشده است تحریم بانك چینی را لغو كند.

شین هوا همچنین خواستار اتخاذ تدابیری از سوی آمریكا برای اعتمادسازی با ایران و از میان برداشتن اختلافات دو كشور برای پایان دادن به همه مسایل موجود شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز به این اقدام آمریكا اعتراض كرد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: تایوان , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: